pondělí 24. června 2019

Samodomo

Tak nevím, jak moc toto slovo používáte. Já docela často.Spoustu věcí si ráda od základu udělám sama, ikdyž by nebyl problém koupit věc hotovou. Jenže to by nebyla taková zábava.
Dnešní příspěvek bude o dekorování papíru, výrobě šablon a v konečné fázi i vytvoření si sešitku či deníčku.


Šablony a masky jsou nedílnou součástí mé scrapbookové výbavy. Na trhu je dostatečný výběr, ale přece jen občas zatoužím po něčem individuálním, zkouším různě recyklovat materiály.Naposledy jsem si vytvořila šablony z krabicového kartonu. Vystříhala jsem  a otrhala jednotlivé části a poslepovala je do dalších celků.




Mám ráda techniku monoprintu i tisku z želatinové desky, Gelli Plate. Není toho moc potřeba, během chvilky si vytvoříte spoustu odekorovaných papírů, pro které najdete další využití.
Pracovala jsem s formátem A4, papírovými šablonami a akrylovými barvami, které jsem ve slabé vrstvě nanášela válečkem na Gelli Plate. Kartonové šablony se navíc barvou zpevňují, takže určitě vydrží na dost dlouho...a navíc je nemusím omývat jako plastové :-)
 Po vytvoření vzoru jsem přitiskla na desku kladívkovou čtvrtku gramáže 250, vyhladila a za růžek sejmula.



Barva zasychá okamžitě, mohla bych pokračovat s inkoustovým tiskem, ale tentokrát jsem nechala vyznít jen barvu a vzor.










Hned první tisk jsem využila na obal notýsku-deníčku, má formát 11 x 18 cm, uvnitř jsou listy z bílé čtvrtky, sešila jsem vše dohromady bavlněnou přízí a doplnila jsem konce korálky.


Další gellihrátkové inspirace najdete v předchozích článcích např. zde a zde...

Žádné komentáře:

Okomentovat