čtvrtek 18. července 2013

Port Grimaud

Nezapomenutelnou atmosféru navodí západ slunce nad zátokou Saint Tropez. Vzpomněla jsem si na něj hned, jak jsem viděla obsah červencového kitu Papero ama, a to přesto, že zlatou nemusím. Úplně nejvíc se mi líbil tmavě modrý papír hvězdnaté oblohy a vellum s podobným motivem. Nakonec jsem ale pro ukázkový projekt sáhla po craftové čtvrtce se zlatým motivem (nebo obráceně :-) )
Městečko samo je umístěno na poloostrovech a ostrůvcích a je nazýváno provensálskými Benátkami, má 12 km hrází, 7 km kanálů a kotviště pro 3000 luxusních jachet. A mimochodem, ze svého domu se většina obyvatel dostane ne pěšky či autem, ale právě jachtou. Schválně, tipněte si, jak je městečko staré...



...zpět ke stránce: papír a fotka byly jasné, na podklad jsem ještě použila starou mapu Francie, etikety snad padesát let staré na journaling, látková stuha s majákem mi taky doma leží nějaký pátek, dále rozpadající se hotelová nálepka z kufru a útržek tisku z voskovaného papíru. Nezbytné fáborky s námořnickým provázkem, patinovaná kapsle a doplňky z kitu.





Zlatavé divadlo mně bude navždy připomínat krásné místo. 
A jak je to s tím stářím? Námořní architekt Fr. Spoerry si splnil vybudováním města svůj sen. V roce 1962 koupil bažinatý pozemek a pustil se do díla...už v druhé polovině šedesátých let se tam stěhovali první obyvatelé a své domy, schované za vysokými zdmi a branami, tam má celá řada známých osob.
A pokud se tam někdy podíváte, nevynechejte kostel, dostanete se tam po dřevěné lávce z náměstí. Uvnitř vás jistě okouzlí barevná hra světel procházející okny od Victora Vasarelyho. Vystoupat můžete i na věž, odměnou je krásný výhled na lagunu a okolí. Z mola odjíždí každou chvíli loď, která vás proveze po kanálech a dovolí nahlédnout do míst, kam se normální návštěvník nikdy nedostane. A každý čtvrtek a neděli se koná typický trh s čerstvým ovocem a zeleninou, chutnými sýry a vínem a levandulí na tisíc způsobů.

Nezapomeňte nahlédnout na další projekty design týmu Papero ama.



4 komentáře:

  1. Díky za vysvětlivky, vždycky mě baví číst všechno, co ke své práci píšeš. Francie mi zatím při cestování uniká, takže jsem ráda, že se tam podívám aspoň prostřednictvím Tvých fotek... Líbí se mi kombinace zlaté a tmavomodré.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s Tap. V tvém podání stránka vypadá jednoduše, neupracovaně. (Víš jak to myslím) Paráda. Už se těším na srpen...

    OdpovědětVymazat
  3. Ta zlatá je divoká :-), ale zpracovala jsi to skvěle! Navíc jsem se vrátila do vzpomínek, byla jsem tam na dovolené. Doporučuji!

    OdpovědětVymazat
  4. I ve mně jsi, Olinko , vyvolala vzpomínky, tyhle vjemy máme podobné. Tvoje stránka je nádherná ...

    OdpovědětVymazat