pátek 17. května 2013

Páteční DIY


Před týdnem  Lucia pro PAPERO AMO představila kabátek pro zápisník a ve mně hrklo : byla řada na mně a taky jsem nachystala nový přebal, vybrala jsem ale bloček POST-IT. No, šel do světa,  protože jsem si s ním  pohrála a přece jen jsme každá přistoupila ke zpracování jiným způsobem.



Bločků jsem oblékla již opravdu hodně, je to milá pozornost pro jakoukoliv příležitost, vždy udělaly radost…Tentokrát jsem chtěla vyzkoušet nová razítka z kolekce Lynne Perrella a zároveň využít krátké tužky, které jsem dostala na srazu v Liberci.
Dozdobit si můžeme jakýkoliv bloček či zápisník a moc toho nebude potřeba.
Nachystáme si čtvrtku nebo karton na přebal, tužku, pravítko, nůžky, řezačku, oboustrannou lepící pásku a kancelářský papír na nákres.

Můj bloček má rozměry 7,5 x 7,5 cm, je dobré, aby přebal malinko přesahoval, počítala jsem tedy se čtvercem 8 x8 cm. Tloušťka je 1 cm, změřila jsem si obvod tužky a připočetla dalších 2,5 cm. Je na vás, s jakým rozměrem budete pracovat vy, ale určitě doporučuji zhotovit si  nákres a zkusit si složení papírové objímky tužky.



Následně si vyřízneme tvar z kartonu, naohýbáme a prořízneme dle nákresu a postupně slepíme.





Zadní plochou bločku vlepíme do připraveného korpusu a můžeme se rozhodnout pro vrchní zdobení…tisk, horké embossování, scrapbookový papír, kytičky, knoflíčky…



Pro vrchní úpravu jsem si zvolila techniku, která mne v poslední době hodně baví.
Razítko jsem otiskla na tissue papír:



Při vybarvování se postupuje podobně jako při podmalbě na sklo : začínáme na rubové straně akrylovými barvami detailem  na obličeji, vybarvíme vše bílé a následně všechny plochy, jako první vždy ty části, které se jeví na lícové straně jako ty vrchní. Po zaschnutí (urychlíme horkovzdušnou pistolí) přetřeme vše bílou, to kvůli kontrastu, až umístíme na tmavý podklad. Z lícové strany obarvíme pozadí, případně místa, která se nám jeví jako málo výrazná.



Motiv jsem přilepila akrylovým gelem, dá se použít i lepidlo-lak na ubrouskovou techniku.
Dozdobila jsem kamínky a lepící páskou s motivem zipu.


a ještě pár detailů:








1 komentář:

  1. Hrklo v Tobě zbytečně - máš naprosto jedinečný styl práce. Tenhle "prcek" je sympaticky ohnivý! ;)

    OdpovědětVymazat