úterý 25. září 2012

Faux Cloisonné

Cloisonné korálky jsou krásné...lehoučké, kovové, unikátní. Filigránové přitavené drátky vytvářejí vzor, vzniklé prostory (přihrádky) jsou vyplněné smaltovací barvou a několikrát vypáleny. nakonec se drátky pozlatí a celá plocha přeleští. Jednu dobu jsem z "cloisonek" vyráběla náušnice (tyto byly úlovkem z pařížského korálkového obchodu Loisirs):


Při brouzdání na netu mě zaujala technika falešných cloisonek na kartonu, je to vlastně obrácený postup, protože ty zlacené plošky nevystupují nad povrchem, ale jsou naopak v prohlubních.  Kartonový základ jsem natřela černou akrylkou, protože jsem neměla černé gesso :-)...copak mi to připomíná? Po zaschnutí jsem poťupala Watermarkem a embossovala modrým distress práškem. Ten jsem překryla dvěma vrstvami průhledného prášku a nakonec do nahřátého povrchu otiskla razítko se stříbrným inkoustem. Nakonec jsem ještě lehce opatinovala tmavě modrým a zeleným inkoustem a zelenou patinou. 






Tuto kombinaci jsem použila na visačku, další v teplých tónech s bronzovým tiskem na srdíčko:





Myslela jsem si, že nikdy nebudu potřebovat zlatý inkoust, ale již jsem ho začala shánět :-)


5 komentářů:

  1. Oli to je nádherné! Úžasné detaily. Zlatý inkoust taky nemám, asi to budu muset napravit ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to skvěle, líbí se mi fotky detailu i použitý barevný škály! Bronzovou nezatracuj, je "teplejší" ;)...

    OdpovědětVymazat
  3. Bronzová byla vůbec moje první barva inkoustu, kterou jsem koupila asi před čtyřmi roky...a stříbrnou mám ráda. A vzhledem k tomu, že zlatou nikdo nemá v obchůdku, asi u těch svých oblíbených zůstanu.

    OdpovědětVymazat
  4. Jestli o ní budeš dál uvažovat, můžu doporučit zlatou Encore! od Tsukineko - je to jedna z mých prvních, a přesto ji stále používám bez doplnění.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak mě to nedala a musela jsem vyzkoušet, je to úžasné! A dokonce jsem vzadu v šuplíku našla snad sto let starý zlatý inkoust - ale tiskne ;-)

    OdpovědětVymazat