sobota 20. srpna 2016

Vánoce v létě

Nezbláznila jsem se...ani nestraším, dokonce jsem ani nezačala s výrobou přáníček :-) .
To jen vánoční téma se neslo výstavou, kterou jsem navštívila. Patří mezi ty, které navštěvuji každoročně, protože je v příjemném prostředí, není velká, není malá, užijete si ji jak za horkého počasí, tak i deštivého. Bonusem je, že vždy načerpám inspiraci, často i ulehčím peněžence a nakoupím vánoční dárečky, a protože je na výstavě vždy i několik tvořivých dílen, těším se o to více.
A o jakou výstavu se jedná? Je to jablonecká Křehká krása, reprezentativní výstava skla a bižuterie. Letos se nesla částečně ve vánočním duchu a i dílničky  na výstavišti i v muzeu byly zaměřeny na výrobu vánočních ozdob.
Už doma mne zaujaly svým názvem balotinové ozdoby, vůbec jsem netušila co to je. Musela jsem zapátrat na internetu a muzeum bylo první zastávkou na výstavě.
Kolem roku 1910 se v Jizerských horách začaly vyrábět vánoční ozdoby z malovaného kartonu sypané drobnými skleněnými kuličkami-balotinou. A jsme doma...řada z nás má ty malé mršky ve své scrapbookové výbavě.




Tyhle dvě ukázky jsou historické, z výstavní expozice. V dílně byly nachystány květy, hvězdy a hodiny...zvolily jsme si s dcerou a kamarádkou hodiny (reálné motivy byly ty pravé, dříve se žádné hvězdy a květy nepoužívaly). Lehce jsme byly zklamány předloženými pomůckami, papír nízké gramáže, korálky byly moc velké, místo embossovací pistole byl k dispozici fén (všechno lítalo a neschlo), balotina úplně jemný prášek (fuj se třpytkami). Barvy byly šíleně barevné, nicméně jsem je neznala...Playcolor, tuhé temperové instant barvy. Pro malé děti super, doporučuji, ale na ozdoby se mi barevností vůbec nelíbily. Podle toho dopadl také náš výsledek a pohledu na něj vás raději ušetřím. Vlaštovky si ale určitě doma vyrobím...

V expozici bylo plno zajímavostí, hned bych něco uzmula :-) , potěšilo mne ale, že některé vzory krásných skleněných knoflíků se stále vyrábějí a mám je i ve své korálkové sbírce.



V dalších dílnách se zdobily skleněné zvonky malováním nebo opět třpytkami, navlékaly se korálkové hvězdy, další ze skleněných perlí a tyčinek, ale já mířila ke stánku  Moraviafloru, letos byla možnost vyrobit si vánoční květinové ozdoby nebo (a to využívaly hlavně holčičky) čelenku s motýlkem. Já tedy vyráběla další květy do sbírky :-) , brož, ozdoba do vlasů, kytičky na dárky nebo přáníčka...jen zase nechyběly třpytky, přivřela jsem oči a jsou tedy tam...co se dalo dělat :-)


Docela by mne zajímalo, zda i vy jste během dovolené či víkendových výletech  objevili místa, kde se i tvořivá duše mohla nejen inspirovat, ale mohli jste zapojit i ruce...

Žádné komentáře:

Okomentovat