úterý 28. dubna 2015

Autentique Bazaar

Sám název této nádherné kolekce ve vintage stylu, kterou představila společnost KAISERCRAFT na CHA 2015, napovídá, co bylo inspirací pro vznik.


Když jsem papíry uviděla, zajásala jsem: mám slabost pro všechna omšelá prkna, rezavé plechy, materiály s patinou, šuplíčky s kováním i keramickými úchytkami, ... i staré hodinky i hodiny čekají na svou příležitost. Jsem prostě sběrač a archivář.



Pár dní jsem se kochala a přemýšlela, jak papíry nejlépe využiju. Obvykle začínám fotkou, obráceně mně rozhodování trvá déle. Na stole jsem ale stále měla fotografie babičky a dědy, a tak to bylo docela rychlé: dědeček byl  truhlář a tak bylo jasné, že použití fotografií z dílny, prkýnka a šuplíčky mají logiku. Přikládala jsem jednotlivé části na budoucí stránku a rozmýšlela kompozici.


Fotografii jsem přilepila na hedvábný papír a vypodložila bílým kancelářským papírem.Vše drželo dobře pohromadě, přesto jsem ještě na šicím stroji prošila entlovacím stehem.


Kancelářskému papíru jsem nechala větší okraje, otrhala jsem ho až po šití. Přiložila jsem pravítko , chytla za růžek okraj a přebytečný pruh byl razdva pryč.


Od samého začátku jsem pro jednu stránku měla vybraný papír Restore. Světlé tóny podkladu mám v poslední době v oblibě, podobně jako jemné květinové vzory ( na druhou stránku jsem zvolila rubovou Recycle)., ta mně připomínala tapety parádního pokoje.
Jemný dekor scrapbookové čtvrtky Restore jsem chtěla jen jemně doladit, nic výrazného, jen tón v tónu...takže bílé gesso a timíkova šablona hodin.


Protože má pravý dolní roh nádech okru, zopakovala jsem tento tón i jinde tyčinkou Gelatos. Jen pár tahů, k tomu na doplnění pistáciová barva, která se objeví i na doplňcích. A přestříkla jsem vodou rozprašovačem, aby se zabarvení zjemnilo.K tomu několik kapek černou tuší a pistáciovým distress sprejem.


Po zaschnutí jsem přilepila i vypodloženou fotografii a dozdobila okolí. Pár otisků razítky, ze čtvrtky Collectors jsem vybrala pár šuplíčků, ze Salvage hodiny. Praktické jsou i samolepky: opět hodiny, vybrala jsem i vhodný text, stejně tak i úchytky. Nezbytní motýlci a pár kytiček...



Hotovo...ráda podřizuji vše fotografii, ta by měla být na stránce nejdůležitější, nemělo by ji podle mne přebít zdobené a barevně výrazné okolí.. Já mám ráda, když příběh je rozvinut i na pozadí. Je spousta technik, které je dobré ovládat, ale rozhodně by neměly být použity samoúčelně. Oceňuji scrapbookové čtvrtky, které ten příběh mají v sobě, a kaisercraftové čtvrtky, i novinková sada Autentique Bazaar, myšlenku mají, proto se s nimi tak krásně pracuje.
Druhou stránku nemám dokončenou, pořád mám trápení s očima, tak někdy příště :-)


1 komentář:

  1. Pokud se v ,,receptu" snoubí um, cit, úcta a zajímavý materiál s příběhem, je jasné, že na konci bude povedené dílo. :)

    OdpovědětVymazat