pátek 6. března 2015

Pistáciová láska

Když jsem začínala se scrapováním, pořídila jsem si hned na počátku dva odstíny distress inkoustů, tattered rose a old paper, postupně jsem přišla na chuť i sytějším odstínům a dokonce jsem neodolala ani barvičkám zářivým...
Pokud sledujete scrapbookového mága Tima Holtze, jistě jste zaznamenali marketingový tah pro letošní rok: měsíční představování produktů řady DISTRESS v určité barevnosti. Barvou ledna byl odstín CRACKED PISTACHIO a já dostala příležitost produkty vyzkoušet. A: láska na první pohled...asi nejen moje, protože než jsem stačila připravit svůj projekt, rychlostí blesku lahvičky zmizely z obchůdku, čeká již jen jedna samotinká akrylka.
Vyzkoušela jsem všechny produkty pistáciové řady na visačce:


a PL kartičce:


Ale od začátku: řada obsahujeDISTRESS INK, razítkovací polštářek, inkoust  na bázi vody, který na podkladu zanechává nedokonalý otisk v podobě kapiček a této vlastnosti se využívá v projektech vintage vzhledu, s barvou můžeme razítkovat, kolorovat fotografie, zatírat plochu i okraje...v lahvičce najdeme i náhradní náplň, REINK.
V lahvičce s houbičkovým aplikátorem  je také tekutá barva DISTRESS STAIN. Velice rychle s ní zabarvíme větší plochu, při vrstvení získáme sytější tón. Povrch můžeme i přestříkat vodou, vytvoří se světlejší kapky a skvrnky.Tatáž barva je i ve spreji. Poslední barvou je DISTRESS PAINT, akrylka  opět s houbičkovým aplikátorem. Je potřeba nejprve barvu uvolnit kolmým zatlačením na houbičku. Dabberem můžeme přetřít razítko, celou plochu i jen okraje, zatřít můžeme i kov nebo dřevo.


Všechny barvy můžeme mísit vzájemně, i s vodou...vyzkoušela jsem savý i nesavý povrch podkladového papíru (zde Distress Stain a Ink):


Inkoust jsem také nanesla na bublinkovou folii, přestříkla vodou a otiskla na papír.


Akrylová barva na kreslící čtvrtce vytvoří krásný matný povrch, použitá vyřezávací šablona je od MEMORY BOX


Nanášela jsem také polštářkem inkoust na akrylový blok, nastříkala vodu a otiskla na papír. Po zaschnutí jsem otiskla razítko:


Sprejem rychle obarvíme na příslušný odstín i textilní stuhu.


Akrylovou barvu jsem také přimíchala do strukturovací bílé pasty:


Zkušební papíry jsem použila na visačku a kartičku...oblíbené razítko z dílny TH, vystřižené motýlky zdobí brads a podlepila jsem je  pěnovkou pro 3d efekt., vyřezávací šablona opět od MEMORY BOX, Chandra Stem Die.  Kartička je chrastidlo s flitry.
Pár detailů:




Už jsem zmínila, že jsem míchala akrylovou barvu se strukturovací pastou, nanášela jsem přes šablonu na obarvený základ, příští pondělí se tedy podíváme na MIXED MEDIA, jak začít i na jednotlivá média, která ráda používám...

1 komentář:

  1. Olinko, nádhera!!! Člověk si říká, že záložek a kartiček viděl už tolik, že ho nové ani neosloví, ale opak je pravdou a hlavně v tvém podání. I když budeš dělat jednu věc třeba 100x, použiješ stejné materiály, barvy a techniky, tak vždy to bude krásné, zajímavé a inspirativní. Do svého tvoření dokážeš vnést vždy něco navíc. Obdivuji tvojí tvorbu a těším se na další příspěvky. ♥ ☺

    OdpovědětVymazat